Czy klasyka równa się i zawsze kojarzy z pewnego rodzaju przeszłością tym, co już minęło, a co za tym idzie i starością? Możemy się pokusić o odpowiedź, że raczej tak.

Aby dane auto mogło zostać uznane za model klasyczny, będący bardzo charakterystycznym i rozpoznawanym musi ono przejść długą drogę, nierzadko wyboistą, od samego momentu pojawienia się na rynku.

Wprowadzenie do obiegu auta, które w trakcie swojej eksploatacji sprawdzi się i zapadnie w pamięć użytkowników powoduje, iż z czasem wiele osób się z nim stykających, zaczyna uznawać ten produkt, jako podstawowy element historii nie tylko firmy, która była jego producentem, ale także i całej motoryzacji.

Każdy z producentów motoryzacyjnych marzy o tym, aby jedno chociażby z jego aut, stało się symbolem danych czasów, aby były z nimi identyfikowane i kojarzone.

Dbałość i uwaga poświęcona już modelom minionym, które będąc elementem historii danego zakładu są pielęgnowane i pokazywane, jako modele flagowe, modele klasyczne, jest częścią polityki marketingowej.

By Marian